Nr.12 Jakt #139

Vintertid är det en evig JAKT för alla smådjur, jakten på mat för dagen… Vår tomt erbjuder en hel del mat men också en hel del hot i form av fyra jaktsugna katter. Igår fångade Zera en fågel och var väldigt stolt över det, lade den på trappan så alla skulle kunna se hur duktig hon varit! Med tårar i ögonen tar jag hand om det som är kvar av den lilla fågeln….. Det är naturens gång, jag vet, men det är ändå jobbigt att se de små liven ligga där alldeles livlösa! Tur att det inte är så ofta det händer!

:)/Therese

jakt 2013

image

12 reaktioner på ”Nr.12 Jakt #139

  1. Vacker bild! Håller med om att det är trist när katterna fångar småfåglar, bättre dom håller sig till mössen istället!

  2. Vacker bild med snyggt skärpedjup. Och en filosofisk tolkning av temat. Jag brukar trösta mig med att fåglarna vid fågelbordet i alla fall har en ärlig chans mot katterna i motsats till kycklingarna i kattmatsburken. Men det är ju ändå vemodigt när det händer, för helst vill vi ju att både fåglar och katter ska leva och ha det bra. (motsägelsefullt och orealistiskt, men mänskligt hoppas jag)

Kommentera

