Nr.5 Äggkopp #357

Det finns inte en enda äggkopp i vårt hus…. om man inte….. johooo, det finns det visst! Om man lägger väldigt många ägg i en stor kopp, då blir det väl ändå en äggkopp!?!
Här har jag använt orange taft som bakgrund, redigerat med lite extra lager för att få bilden lite mer visuellt intressant. Bladen är från en fotosession i somras (är det fusk?)…äggkoppen är iallafall fotad idag.
😉 /Therese

Äggkopp 2013

image

14 reaktioner på ”Nr.5 Äggkopp #357

  1. Håller med Charlotta i allt hon skriver. 🙂
    Du använder bladen som en effekt/bakgrund och det skulle du kunna ladda ner från nätet också. Här är äggkoppen det väsentliga och den är ju nyfotad.
    /Tokmia och 365-ansvarig. 🙂

  2. Det var ett vackert foto. Underbar tolkat. Du var med det året när jag också försökte mig på utmaningen för första gången. Har sedan hoppat över det och nu är jag med igen. Vad roligt att se dig också bland deltagarna.

  3. Ägg i kopp, snygg bild + snygg redigering! Jag körde en svartvit variant på samma tema häromdagen…

    Är det Photoshop du använder? Vill lära mig mer redigering det finns så mycket fint, som din bild, man kan göra.

    • Tack AnCa! Jag såg din bild samma dag som jag lade ut min och kände mig som en riktig ”copycat” trots att jag inte sett din bild innan jag fotade min ;)Försökte kommentera hos dig men då funkade det inte, min iPad verkar inte tycka att jag skall kommentera på blogspotbloggar av någon anledning, konstigt men får använda datorn istället !
      Japp, det är Photoshop jag använder och jag visar gärna hur jag gjort t.ex. äggkoppsbilden om du vill! 😉

Kommentera

