Nr.47 Tegel #296

Ytterligare en bild från industrilandskapet i Norrköping….. Den här gången ett hus byggt i TEGEL.

Det ligger lite konstigt där uppe på kanten men det är väldigt fint tycker jag. Kanske har det varit en arbetarbostad eller något.Jag tänker att man har ju koll på vattnet därifrån…!?

Någon som vet???

🙂

7 reaktioner på ”Nr.47 Tegel #296

  1. Härligt att vara i sin Egen stad fast i en annan blogg, jag har läst historien om det huset, men just nu står det still, återkommer om/när jag kommer ihåg!

    Ha en fin kväll!

    annette

  2. Snyggt!!
    Sådana här byggnader/miljöer är jag väldigt svag för också. Men det vet du väl. 😉
    Gammalt, slitet, industrimiljöer, rost m.m m.m. 🙂

    Glad onsdagskväll!

Kommentera

