Nr.46 Fabrik #52

Mitt i centrala Norrköping ligger denna fina byggnad.

 Den kallas strykjärnet och har varit en bomullsFABRIK för länge sedan!

 Numera huserar Arbetets museum där…. 🙂 

9 reaktioner på ”Nr.46 Fabrik #52

  1. Ja, och det var kul att Du valde den byggnaden, jag älskar den och dess historia, har haft så mycket om det området tidigare hos mej så jag tänkt ta något annat till 365!
    Snyggt fotat!!

    Ha en skön kväll!

    annette

  2. Visst är det väl helt fantastiskt fint i det gamla fabriksområdet där!
    Helt av en tillfällighet hamnade vi i Norrköping förra sommaren, och stannade i flera timmar helt upptagna med ett intensivt fotograferande.

    Tack!

    • Jag har använt ett AF-SNikkor 18-105mm 1:3.5-5.6G ED…. men det är inget objektiv jag rekomenderar, jag tycker inte bilderna blir skarpa med det. Men ibland åker det fram, i brist på annat! 🙂

  3. Så roligt att känna igen sig fast man inte bor i Norrköping! Men Strykjärnet kände jag faktiskt igen från en annan blogg jag brukar besöka! Det är så fint med såna gamla byggnader…

Kommentera

