Nr.16 Januari #116

När jag såg att varje månad är representerad  i 365:an blev det väldigt svårt att komma på något roligt att göra. Efter en del funderande (mest nattetid, då jag borde sova) slog det mig att om det finns månadsstenar kanske det kan finnas månadsblommor också….. och japp, det gör det!

Nu hoppas jag att den ”lista” jag hittat stämmer för här kommer JANUARIs månadsblomma: nejlika .

🙂

23 reaktioner på ”Nr.16 Januari #116

  1. Ja, det var en underbart vacker bild och fin tolkning på januari.
    Verkligen snyggt fotad, där Du fått fram en ljuvlig färg i bilden!

    annette

  2. Vackert foto på en blomma som jag avskyr, jag brukade få trista buketter av enbart nejlikor av svärmor när jag fyllde år. Ni vet sådana där färdig förpackade ”gravbuketter” som jag kallar dem.

  3. Men minsann det var en härlig tolkning och mycket fin bild till det. Hade ingen aning att det fanns månadsblommor……
    Dublettbilden du såg, hålen, finns i dörrar i ett högt plank.

Kommentera

