Nr.12 Made in China #170

För några år sedan åkte mina föräldrar till Kina, en resa de båda drömt om att få göra  och en mäktig upplevelse de aldrig kommer glömma!

 De besökte bland annat Xi´an och tittade på terrakottaarmèn som vaktade kejsare Shi Huangdis grav. 

 Dessa figurer är alltså ” MADE IN CHINA” och köpta i Kina….

🙂

9 reaktioner på ”Nr.12 Made in China #170

  1. Verkligen fina statyetter – jag var och tittade på utställningen med terrakottafigurerna, när de var i Sverige första gången för många år sedan. Vilket otroligt arbete de hade lagt ned på att göra figurerna, dessutom hade de personliga utseenden allihopa 🙂

  2. Åh vad häftigt! Har alltid drömt om en resa till Kina – nu får det väl vänta till barnen är större.

    Hihi ja inte är det lätt att få barnen att vara still särskilt länge inte… Speciellt inte om de samtidigt ska titta in i kameran. Men Isabelle är väl den av de tre som är ”medgörligast” när det gäller sånt och satt faktiskt still ganska länge när jag fixade och trixade med kameran (det svåra var som sagt att få henne att titta på en tråkig kamera hela tiden…)

    Härlig tolkning av göteborgare förresten 🙂

  3. Det är en resa jag oxå drömmer att göra, vill då åka på en längre resa så jag hinner se mkt.

    Väldigt fina figurer, liknande skulle jag säkert inhandla:)

    Ha det gott!

    annette

Kommentera

